Меню сайта
��� ����!
Наша студія
Зима!

Наша музика

Новини форума



Міні-чат
50
Наше опитування
Скільки років Вашій дитині.
Всього відповідей: 2
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Дитяча творчість

Гіперактивність і творчість

Діти дошкільного віку, що отримали в спеціальній літературі прізвисько «шустрики», своєю надмірною активністю, непосидючістю, імпульсивністю, невмінням зосередитися на виконанні однієї справи – дуже непокоють не лише батьків, а й працівників дошкільних установ. 
   Не розібравшись серйозно в такій ситуації, не тільки вихователі, а й батьки поспішають зарахувати їх до гіперактивних дітей, не завжди точно розуміючи значення цього терміна. З точки зору сучасної медицини, серед дітей з розладом поведінки можна виділити особливу групу, що страждають незначними функціональними порушеннями з боку центральної нервової системи. На ранніх етапах розвитку такі діти відрізняються від інших, мабуть, тільки підвищеною активністю. Але в міру дорослішання окремі психічні функції наростають, що призводить до так званої «легкої дисфункції мозку», що отримала в медичній діагностиці ознаку захворювання під назвою «синдром дефіциту уваги з гіперактивністю». Психофізіологічною основою гіперактивної поведінки в цьому випадку виступає незрілість, недосконалість, порушення та розлади роботи мозку. При цьому серед безлічі симптомів виділяється надлишок рухової активності, порушення емоційної поведінки і дефіцит уваги. 
   Але ... Не слід поспішати зараховувати свого непосидючого дитини до числа хворих дітей. У психолого-педагогічних дослідженнях російських і вітчизняних вчених дитячу гіперактивність розглядають не лише з позицій медицини. Наприклад, численні психологічні дослідження дітей дошкільного віку підтвердили можливість визначення рівня як інтелектуального розвитку дитини, так і порушень з боку перцепції, візуально-рухової координації, уваги. Інтелект таких дітей відповідає віковим нормам. Це дало можливість Є. Гаспарова охарактеризувати «шустриків» як непосидючих, невгамовних дітей, яких важко привчити до порядку. Їм складно дається будь-яка діяльність, що сковує їх активність, вони не здатні виконати завдання, результат якого не видно відразу. Таким дітям практично неможливо утримати образ мети, яка багаторазово змінюється під час діяльності, оскільки вона для них внутрішньо не структурована, звідси - безладні відволікання.
   На думку російських вчених І. Брязгунова та Є. Касатінова особливою відмінністю дитячої гіперактивності є постійний прояв неспокою вдома, в сім'ї, в дитячому саду, в спілкуванні з батьками, вихователями, однолітками. Такі діти зустрічаються з труднощами при виконанні будь-якої задачі. Їм притаманні деякі особливості поведінки, які необхідно враховувати при проведенні корекційної роботи. Характерною особливістю поведінки гіперактивних дітей є імпульсивність у повсякденному житті. Вона виражається в тому, що дитина діє, не подумавши. На групових заняттях вона перебиває інших, насилу чекає своєї черги, на запитання відповідає невлад, не вислуховуючи їх до кінця. Зазвичай може без дозволу встати зі свого місця, втрутитися в розмову або роботу знаходяться поруч людей. Під час ігор з однолітками часто не дотримується правил. Через імпульсивність дитина часто потрапляє в небезпечні ситуації (вплутується в бійки, вибігає на проїжджу частину дороги і т.і.), що призводить до травм. Це відбувається імпульсивно, без наміру. Уважні батьки можуть помітити й такі прояви гіперактивності, як порушення координації рухів, несформованість дрібної моторики, наприклад, при зав'язуванні шнурків або застібанні гудзиків.
    Не викликає сумнівів, що перераховані вище особливості поведінки створюють гіперактивним дітям значні труднощі при спілкуванні з однолітками. Помічено, що дружні відносини між ними досить рідкісні. Особливо відштовхують однолітків їх висока дратівливість і настирливість, особливо якщо вони супроводжуються агресивністю. Через це такі діти швидко стають непопулярними серед однолітків, піддаються критиці, глузуванням, що ще більше підштовхує їх до формування низької самооцінки. Звідси часті розлади настрою і тривога.
    Багато із зазначених вище ознак поведінки, що відхиляється можна спостерігати у більшості дітей дошкільного віку. Але не всі вони схильні до гіперактивності, а їх поведінка часто залежить від підвищеної тривожності. Тому ні батькам, ні вихователям не слід поспішати з висновками, а терпляче спостерігати і робити правильні висновки. Психологи рекомендують при складанні первинної оцінки прояву гіперактивності і тривожності у дитини орієнтуватися на найбільш чітко проявляються симптоми. Для дитини з підвищеною тривожністю це неспокійні і напружені руху, достатня активність у певних ситуаціях, але в той же час уміння контролювати свою поведінку. У гіперактивного дитину добре простежується постійна імпульсивність, яка не дозволяє контролювати поведінку, стала активність в будь-яких ситуаціях, і, головне, не просто напруга, а явно гарячкове, безладний рух.
    Для більшої впевненості слід продовжити спостереження за дитиною, у якого виявилися ознаки гіперактивності за трьома основними напрямками: дефіцит активної уваги, рухова расторможенность та імпульсивність. Ще простіше помітити ознаки рухової розгальмованість, яка виражається у зайвій балакучості, постійному йорзанья, проявах занепокоєння, неадекватності рухів, більш короткого сну, ніж в інших дітей, навіть у дитинстві. На основі діагностичних даних вибудовується індивідуальна схема лікування та психолого-педагогічної корекції. Слід враховувати, що медикаментозне лікування проводиться тільки лікарями з урахуванням індивідуальних особливостей, підвищеної рухової активності, агресії або збудливості дитини. Багато лікарів не радять сподіватися тільки на лікарські препарати, які далеко не у всіх дітей дають очікуваний ефект, а мають побічні дії, не завжди поліпшують поведінку дитини.
   Більшість дослідників схиляються до думки про більшу ефективність психолого-педагогічної корекції. Серед її методів рекомендують використовувати поведінкову психотерапію. Відсутність будь-якої корекції може призвести до розвитку хронічної форми захворювання, а значить, до проблем у житті дітей та оточуючих. Тому слід використовувати повсякденні форми роботи з дітьми, наповнюючи їх відповідним змістом.
   У роботі з гіперактивними дітьми ефективно використовувати засоби музичної терапії. Активне використання спеціально розроблених музично-ритмічних ігор не тільки розвивають особистість дитини, але і позитивно впливають на патологічні зміни життєдіяльного ритму дітей з гіперактивними відхиленнями. Можливість висловити свої почуття в русі, уважно слухаючи музику, впливає на здатність дитини контролювати свої рухи і робити їх більш гармонійними. Включення в заняття музико малювання активізує спонтанний вихід внутрішніх конфліктів, а гра на найпростіших музичних інструментах, часто переходить просто до шумових ефектів з імітацією звучання грому, дощу, співу птахів та ін., розвиває не тільки слухові відчуття, а й вміння діяти у швидко мінливих ситуаціях, дисциплінує увагу, підвищує ініціативність.
    При моделюванні занять важливу роль грає підбір музичних програм. Практика показала користь класичної музики, особливо Моцарта і Вівальді, яка не несе в собі часту зміну настроїв. Це пов'язано зі світосприйняттям дитини, яка ще не розбирається в різноманітті відтінків добра і зла. Враховуючи різний прояв гіперактивності, слід віддавати перевагу музиці з витриманим ритмом, з мелодикою, відповідної душевному стану дітей в даний момент. Важливість цього полягає в тому, що суворо витриманий ритм викликає негайну реакцію у всіх дітей. Тому в музичних іграх, при проведенні психогімнастичних вправ та ін. рекомендується використовувати знайомі мелодії з дитячих пісеньок, мультфільмів, народних пісень.

Категорія: Дитяча творчість | Додав: Yulia (26.11.2010)
Переглядів: 1024 | Теги: неспокійні діти, легка дисфункція мозку, гіперактивні діти, розлади поведінки, музична терапія, Муз, синдром дефіцита уваги, синдром дефицита внимания | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Block title
Гість
Головна | Мій профіль | Реєстрація | RSS
16:35
Аватар відсутній!
Група: Гості
Ви тут: -й день
гость
Головна | RSS
16:35
Група: Гості

Логін:
Пароль:
Block title
Гість
Головна | Мій профіль | Реєстрація | RSS
16:35
Аватар відсутній!
Група: Гості
Ви тут: -й день
гость
Головна | RSS
16:35
Група: Гості

Логін:
Пароль:
Block title
Гість
Головна | Мій профіль | Реєстрація | RSS
16:35
Аватар відсутній!
Група: Гості
Ви тут: -й день
гость
Головна | RSS
16:35
Група: Гості

Логін:
Пароль:
Block title
Гість
Головна | Мій профіль | Реєстрація | RSS
16:35
Аватар відсутній!
Група: Гості
Ви тут: -й день
гость
Головна | RSS
16:35
Група: Гості

Логін:
Пароль:
Block title
Гість
Головна | Мій профіль | Реєстрація | RSS
16:35
Аватар відсутній!
Група: Гості
Ви тут: -й день
гость
Головна | RSS
16:35
Група: Гості

Логін:
Пароль:
Block title
Гість
Головна | Мій профіль | Реєстрація | RSS
16:35
Аватар відсутній!
Група: Гості
Ви тут: -й день
гость
Головна | RSS
16:35
Група: Гості

Логін:
Пароль:
Block title
Гість
Головна | Мій профіль | Реєстрація | RSS
16:35
Аватар відсутній!
Група: Гості
Ви тут: -й день
гость
Головна | RSS
16:35
Група: Гості

Логін:
Пароль:

Rambler's Top100 Украина онлайн Рейтинг@Mail.ru
Copyright Zironka © 2018
Використання матеріалів даного сайта можливо тільки з дозволу адміністрації дитячої творчої студії "Зіронька"
Дизайн: WebTarget